FAQ's

Hoe kan ik mijn bestelgeschiedenis bekijken?
  1. Klik rechtsboven op ‘Mijn account’
  2. Vul je e-mailadres en wachtwoord in
  3. Klik op de button ‘Inloggen’
  4. Bekijk je bestelgeschiedenis
Hoe kies ik de juiste maat?

Onder het kopje ‘Klantenservice’ vind je een maattabel. Over het algemeen geldt dat de schoenmaten van Castell overeenkomen met je reguliere schoenmaat. Voor de schoenen van Macarena geldt dat deze een maat kleiner vallen.

Hoe betaal ik mijn bestelling?

Betalen doe je veilig via onze payment provider Mollie met iDEAL, PayPal, SOFORT, Bancontact, Giropay, KBC/CBC Payment en Belfius Direct.

 

  1. Ga naar het winkelwagentje rechtsboven
  2. Controleer je bestelling en vul een eventueel verkregen couponcode in of voeg een waardebon toe en klik op ‘Winkelmand bijwerken’
  3. Klik op ‘Doorgaan naar afrekenen’
  4. Ben je een terugkerende klant? Log dan in
  5. Zo niet, vul je naam en adresgegevens in
  6. Wijkt het bezorgadres af van het factuuradres? Vul dan de juiste gegevens in bij ‘Bezorggegevens’
  7. Selecteer de gewenste betalingswijze
  8. Klik op ‘Bestelling plaatsen’
  9. Je wordt nu doorgeleid naar de betaalomgeving van Mollie
  10. Volg de instructies op het scherm
Houdt Avarca rekening met maatregelen rond het COVID-19 virus?

Bestellingen worden met extra zorg en aandacht verpakt en verzonden. Wij houden ons aan de regels die zijn opgelegd door de overheid en het RIVM. Houd er rekening mee dat binnen Nederland de aflevering door de bezorgdiensten anders gaat dan je bent gewend in verband met het COVID-19 virus.

Kan ik mijn bestelling achteraf nog aanpassen?

Wij proberen alle bestellingen zo snel mogelijk te verzenden en hebben onze procedures daarop afgestemd. Daarom is het niet mogelijk om een bestelling achteraf nog aan te passen.

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Heb je voor 14:00 uur besteld? Dan wordt je bestelling over het algemeen nog dezelfde dag verzonden.

Bestellingen die op vrijdag na 14:00 uur of in het weekend worden geplaatst zullen eerst op maandag worden verzonden.

Kan het voorkomen dat ik geen bevestiging van mijn bestelling ontvang?

Het kan gebeuren dat de bevestigingsmail niet aankomt vanwege beveiligingsinstellingen van jouw mailserver. Controleer dan je spambox om te zien of de mail daarin terecht is gekomen. Voor vragen over je bestelling kan je ons ook mailen via info@avarca.nl. Vermeld daarbij duidelijk je volledige naam, wanneer je de bestelling hebt geplaatst en wat je hebt besteld.

Kan het voorkomen dat ik geen verzendbevestiging ontvang?

Het kan gebeuren dat de verzendbevestiging niet aankomt vanwege beveiligingsinstellingen van jouw mailserver. Controleer dan je spambox om te zien of de mail daarin terecht is gekomen. Voor vragen over je bestelling kan je ons ook mailen via info@avarca.nl. Vermeld daarbij duidelijk je volledige naam, wanneer je de bestelling hebt geplaatst en wat je hebt besteld.

Verzenden jullie alleen binnen Nederland?

Wij verzenden binnen Nederland en naar België, Luxemburg, Duitsland, Ierland, het Verenigd Koninkrijk (UK), Aruba, Bonaire, Sint Eustatius, Saba, Curaçao en Sint Maarten.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

Voor verzending binnen Nederland brengen wij een bijdrage in de verzendkosten in rekening van € 4,95. 

Voor verzending naar België, Luxemburg en Duitsland brengen wij een bijdrage in de verzendkosten in rekening van € 10,70.

Voor verzending naar Ierland en het Verenigd Koninkrijk (UK) brengen wij een bijdrage in de verzendkosten in rekening van € 16,20.

Voor verzending naar Aruba, Bonaire, Sint Eustatius, Saba, Curaçao en Sint Maarten brengen wij een bijdrage in de verzendkosten in rekening van € 27,00.

 

Bestellingen vanaf € 75,00 worden gratis verstuurd binnen Nederland.

Bestellingen vanaf € 100,00 worden gratis verstuurd naar België, Luxemburg, Duitsland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk (UK).

Bestellingen vanaf € 125,00 worden gratis verstuurd naar Aruba, Bonaire, Sint Eustatius, Saba, Curaçao en Sint Maarten.

Wat gebeurt er wanneer ik niet thuis ben?

Wanneer je niet thuis bent wordt je bestelling naar een afhaallocatie gebracht. Houd er in dat geval rekening mee dat er een maximum periode geldt waarin het pakket daar wordt bewaard. Na deze periode wordt het pakket naar ons teruggestuurd.

Kan ik mijn bestelling naar een ander adres laten versturen?

Ja, dat kan. In je account kan je een bezorgadres toevoegen. Bij het afronden van je bestelling selecteer je het gewenste adres voor verzending. Nadat je de bestelling hebt afgerond en betaald is het niet meer mogelijk om het adres voor deze bestelling aan te passen.

Kan ik het product terugsturen?

Voordat wij je product(en) verzenden wordt/worden deze gecontroleerd op beschadigingen en onvolledigheden. Producten worden alleen verzonden wanneer deze 100% in orde zijn. Het kan voorkomen dat een product niet geheel voldoet aan je verwachtingen of dat de maat niet goed is. Daarom heb je het recht een product binnen 14 dagen na bezorging te retourneren. De kosten voor een retourzending zijn voor eigen rekening. In het geval van een verkeerd geleverd product of mankement nemen wij de kosten voor retourzending wel voor onze rekening. Wanneer dit het geval is, neem dan contact op met onze klantenservice via info@avarca.nl.

Waaraan dient een retourzending te voldoen?

De retourzending dient aan de volgende punten te voldoen:

  • het product is compleet, is niet gebruikt of gedragen en is onbeschadigd
  • de originele kaartjes en labels zijn bevestigd aan het product
  • het product zit in de originele verpakking
  • een retourformulier is bijgesloten
  • er is duidelijk aangegeven van wie het pakket afkomstig is.
  • het product inclusief alle toebehoren wordt binnen 14 dagen na ontvangst verstuurd naar:

Avarca Retour

T.a.v. J. Hogenhuis

M.H. Trompstraat 20 H

1056 JA  Amsterdam

Nederland

Wanneer ontvang ik het aankoopbedrag retour?

Zodra wij je retour hebben ontvangen zullen wij deze beoordelen en verwerken. Het retourbedrag wordt daarna binnen 14 dagen teruggestort via het betaalmiddel waarmee je de aankoop hebt betaald.

Moet ik een account aanmaken om te kunnen bestellen?

Nee, je kan een bestelling plaatsen zonder jezelf als klant te registreren. Wel is het handig om je als klant te registreren, want met een account kan je altijd je bestelgeschiedenis terugvinden.

Hoe maak ik een account aan?
  1. Klik rechtsboven op ‘Mijn account’
  2. Vul je e-mailadres in en klik op de button ‘Registreren’
  3. Volg de instructies in het e-mailbericht dat je vervolgens ontvangt
Hoe log ik in?
  1. Klik rechtsboven op ‘Mijn account’
  2. Vul je e-mailadres en wachtwoord in
  3. Klik op de button ‘Inloggen’
Hoe wijzig ik mijn gegevens?
  1. Klik rechtsboven op ‘Mijn account’
  2. Vul je e-mailadres en wachtwoord in
  3. Klik op de button ‘Inloggen’
  4. Wijzig je gegevens